elig elig
324
BLOG

Prekursor memów - Pescenniusz. Znikła jego galeria?

elig elig Kultura Obserwuj notkę 4

  

Gdy oglądałam w Internecie kolejne memy, przypomniałam sobie o Pescenniuszu.  On tworzył je 5-6 lat temu, gdy nikt o nich jeszcze nie słyszał.  Miały charakter satyryczny np. "Wędrówki Donka i Bronka".  Seawolf [Tomasz Mierzwiński] bardzo lubił jego obrazki.  Zamieszczał wiele z nich na swym blogu.

  W napisanym w 2013 r. "Alfabecie Seawolfa" tak pisał o Pescenniuszu:

  "Tajemnicza postać, geniusz grafiki.  Kiedyś, na samym poczatku mojego blogowania [2009 r.], spytał mnie w komentarzu: "Hej, jak się wkleja ilustracje?".  Napisałem mu i natychmiast przysłał mi świetną ilustrację do mojego świeżego felietonu.  Spytałem: "Stary, ty je znajdujesz czy robisz?".  "Robisz".  I tak poszło.

  W 15 minut po publikacji mial gotowy kolaż, czasem prosił o śmieszny tekst do rysunku, jakiś dialog do "dymka".  Facet był niesamowity. Zrobił całą galerię.

  Niestety rychło podpadł cenzorom Salonu24 z zaczeli go banować. Zaczął zmieniać nicki.  W końcu gdzieś w same wybory prezydenckie [2010 r.] pojechał w świat i zniknął.  W ostatnim e-mailu przysłał mi jakieś egzotyczne zdjęcie i spytał: "Poznajesz?  Tu jestem".  Nie poznałem, a on się już nie odezwał.

  Obawiam się, że coś mu się stało.  W każdym razie juz nigdzie nie widziałem jego charakterystycznego stylu, zostało archiwum.  Wielka szkoda.".

  Wydaje się niestety, że obecnie również i archiwum nie ma.  W każdym razie, gdy uświadomiłam sobie, iż od zniknięcia Pescenniusza minęło prawie dokładnie pięć lat i postanowiłam napisać z tej okazji notkę, okazało się, że nie jestem w stanie znaleźć ANI JEDNEGO obrazka Pescenniusza.  Na blogu Seawolfa, czy w Blogmediach24 wszystkie one zostały zastąpione czarnym kwadratem z napisem "Click! ImageShaft".  Gdy w to klikałam - ukazywała się reklama wideo, zawsze ta sama.  I nic więcej.

  Na blogu Pescenniusza w Salonie24 {TUTAJ} są tylko komentarze, ostatni z początku lipca 2010.   Gdy próbowałam użyć ktoregoś z linków do grafik Pescenniusza, na przykład {TUTAJ} - pojawiał się komunikat

  "Site Disabled
The website you are looking for, niepolezieorzelwgwna.i8.com, has been disabled due to billing issue. Possible Solution
Incorrect Billing information
If you are the site owner, you can quickly get the site niepolezieorzelwgwna.i8.com back online by updating your billing information or contacting the Billing Department at (800) 396-1999 or +1 585-295-0855.".

 Nie wiem, czy jakiekolwiek obrazki Pescenniusza są dostępne w sieci.  Może je mieć Laenia na swym dysku .  Napisała bowiem {TUTAJ} :

 "@prowincjałka  Z tego co widzę, to u seawolfa na boku nie ma już miejsca :) Ja sobie obrazki pescenniusza zaczęłam zapisywać na dysk, są boskie.
LAENIA23.05.2010 22:19".

 Jeśli ktoś z Czytelników wie coś na temat grafik Pescenniusza - proszę o informacje.

elig
O mnie elig

stara, tłusta, goła i wesoła (http://naszeblogi.pl/blog/196) (http://niepoprawni.pl/blog/6206)

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura