elig elig
237
BLOG

Zbiór zastrzeżony IPN, czyli tylko dla fachowców

elig elig Polityka historyczna Obserwuj temat Obserwuj notkę 2

  Zajrzałam  do wykazu dokumentów ze zbioru zastrzeżonego udostępnionego dziś [24.01.2017] na stronie internetowej IPN {TUTAJ}.  Przejrzałam kilka stron i wymiekłam - same nieznane nazwiska i kryptonimy.  Postanowiłam więc zobaczyć, jak radzi sobie z tym fachowiec i zajrzałam na twitterowe konto red. Cezarego Gmyza {TUTAJ}.  Potwierdził on moje wrażenia pisząc:

 "Pierwsze wrażenie z ZZ. Bardzo dużo ciekawych dokumentów ale przede wszystkim dla specjalistów. Bezcenny zasób" {TUTAJ}

 I rzeczywiście.  W ciągu kilku godzin Gmyz pochwalił się na Twitterze, że znalazł akta rozpracowania pracowników ambasady niemieckiej [przez służby PRL?], teczki funkcjonariuszy rozpracowujących Watykan, nielegałów i Bagsika.  Pytanie - co z tego ujawnienia dotrze do opinii publicznej?

 Rzecz w tym, iż dostęp do samych dokumentów w IPN mają tylko dziennikarze i naukowcy.  Szeroki ogół powinien być informowany przez tych pierwszych.  Problem jednak w tym, że jeśli dziennikarze dotrą do naprawdę wrażliwych dokumentów, to boją się ich dotknąć.  Przykład tego podałam w mojej wczorajszej notce {TUTAJ}.  Wątpię więc, czy takie "ujawnienie" zbioru zastrzeżonego spowoduje jakiś przełom?

elig
O mnie elig

stara, tłusta, goła i wesoła (http://naszeblogi.pl/blog/196) (http://niepoprawni.pl/blog/6206)

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka